Followers

Tuesday, August 31, 2010

moga kamu kuat...


.::SALAM::.
Berharap sgt saat ini kamu baik2 je...=))
.
.
.
.


dia adalah sy...dan
sy adalah dia..

kami sentiasa berkongsi rasa yg sama..
dan..
sy tau sekarang dia ada mslh..
tapi..
sy x pasti apa..
sy dapat rasa..


sekarang sudah jarang2 kamu mahu b'kongsi mslh kan??
kalau ada apa2 yg x bleh nak tanggung sorg2 just cerita je..
sy tau kamu x kan kuat pun utk simpan apa2 masalah sorg2..

kalu dulu banyak benda yg kita bleh kongsi sama2 tp..
kenapa sekarang x lagi??
emm,apa2 pun..
hope kamu akan terus kuat & kuat walau apa sekalipun masalah yg terpaksa kamu tanggung..
hidup baik2 & hadapilah dgn senyuman..=))

.::WASSALAM::.


Alhamdulillah..53 tahun sudah~


.::SALAM::.

uwaaa, rase kejap je masa b'lalukan..tup2 dah p'hujung bln 8 sekarang nie..banyak keje yg nak kena siapkan nie sebelum cuti terutamanya assignment2 kumpulan..nak x nak kena cuba siapkan jugak seboleh2nya sblm cuti raya nie sbb dah memang tanggungjawab sy sbg seorang pljr yg baik nak raya se'heaven2' nya..huhu.. naik raya dah kena submit assignment nya..masak..masak..somebody pliss call 911 help me!!..(^__^)

emm, bila b'cakap pasal bln 8 nie t'utamanya bila dah p'hujung bln, sy berani potong jari jamin yg sume drpd kita majoritinya tau sejarah @ peristiwa penting yg telah terlakar pada 1tarikh istimewa dlm bln nie..yupp, peristiwa @ sejarah yg sy kira sunat muakkad, harus wajib utk dihayati & dikenang oleh seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira Melayu, Cina mahupun India..

✿31 OGOS 1957

.
.
.
TILL
.
.
.

✿31 OGOS 2010


haa,tarikh negara kita merdeka..begitu istimewanya tarikh tersebut di hati setiap warga Malaysia yg benar2 faham makna sebenar kemerdekaan..juga bagi mereka yg benar2 m'hargai jasa & sumbangan tokoh2 terdahulu yg telah b'usaha keras utk m'dapatkan kemerdekaan buat negara..tahun nie, alhamdulillah, negara menyambut kemerdekaannya utk kali yg ke-53..dari tahun ke tahun juga sy kira negara terus maju & bergerak seiring dgn arus permodenan..

walaupun majoriti drpd kita nie tahu tarikh kemerdekaan negara pada tanggal 31 ogos, tapi x sume dpt menghayati sebenar2+sedalam2nya apakah erti sbnr kemerdekaan..selalunya kalu sebut je 'merdeka' ramai drpd kita akan menganggap merdeka tu sbg kebebasan utk negara je..tanpa kita tahu yg kemerdekaan jg sbnrnya perlu dr segi sikap kita sendiri..minda kita dianggap merdeka kalu kita berjaya m'bebaskan diri drpd sifat2 yg negatif malas, wat sesuatu sebab t'paksa, x ikhlas & sbgnya la..pemikiran kita pun perlu merdeka jg..merdeka dr segi mengeluarkan idea2 yg bernas+menarik tertarik n memang da bomb..huhu dan mampu m'beri sumbangan kpd p'bangunan negara..

jadinya, kita nie jgn sekadar tahu melaungkan kata2 keramat "merdeka" tanpa benar2 dapat m'hayati maksud & pengisian sebenar yg t'kandung di sebalik kata2 t'sebut..hargailah pengorbanan insan2 t'dahulu dgn mengambil tindakan yg bijak dlm setiap perkara yg kita lakukan pd hari nie..jgn sesekali b'tindak mengikut perasaan & kukuhkan perpaduan sesama kita tanpa mengambil kira perbezaan ras,budaya & agama masing2..hiduplah sebaik2nya..T_______T


.
salah satu simbol kebanggaan negara..

::WASSALAM::.

**yeayyy,3hb semakin hampir..sy jg semakin x sabar..huhu..


Sunday, August 29, 2010

yeayy...final exam habis awal...=)


.::SALAM::.

Beberapa hari lepas, jadual utk final exam keluar..cepat pulak jadual utk sem nie keluar..selalunya lewat & biasanya draf je yg akan dikeluarkan dulu..xpe, bleh kira cuti drpd sekarang nie..huhu..nie jadual utk final exam sy..
.
.
.
.

last exam 30 Novenber..
lepas tu terus cuti sem..
cuti sem sampai 2 Jan..
yesss..ada sebulan jgk la cuti sem sy..huhu..
suka...suka..
mintak2 la lepas nie xda perubahan pd jadual..
itu je yg nak dikongsi..=))

.::WASSALAM::.

huhhhh~~


.::SALAM::.

syukur kepada Allah..

sy tau hati dia semakin terpujuk dan..

rajuk dia tidak lama..

huhhhh~~
(lega selega2nya)

.::WASSALAM::.

**mood:::senang hati+hepi...=)

Friday, August 27, 2010

Terbaik!!!(^__^)


.::SALAM::.

Pagi Jumaat 17 Ramadhan yg penuh berkat hendaknya sempena Nuzul Quran..salam Nuzul Quran buat semua..mana yg bercuti tu manfaatkanlah cuti dgn sebaik2nya..

Hanya nak kongsikan 1 video dgn anda semua..lagu yg dinyanyikan oleh Aril, Hafiz, Tini, Anne & Ayu..best sgt lagu nie..tajuk, Hanya Kerana Cinta & sebenarnya lagu nie lagu raya..cuma sy x nampak pulak tang mananya lagu raya nye tu..huhu..xpa, layan je okep...(^___^)


Keadaan kita memang sukar..
Bukan kerana cinta yg menghalang..
Walaupun terpaksa kita terpisah..
Namun hanya untuk seketika saja..

Tak pernah lepas dari cubaan..
Dalam perjalanan percintaan..
Tapiku relakan cintaku untukkmu..
Yakin pada tulusnya kasihmu..

Hanya kerana cintaku melangkah jauh..
Sanggup menyepi mencari ilhamku..
Tak ada yg lebih dari itu..

Hanya kerana cintaku bersujud pasrah..
Mengharapkan belas maaf darimu..
Tak ada yg lebih..
Tak ada yg lebih dari itu..

Bawalah aku ke dalam mimpimu..
Agarku dapat bersamamu..
Walaupun hanya sementara..
Sentuhanmu indah...

video

**suke dgr suara Anne nyanyi..best..

.::WASSALAM::.

doa buat dia..


Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lg Maha Mengasihani...

sesungguhnya DIA yg telah mempertemukan aku dgnnya...

terima kasih ya Allah utk setiap pertemuan yg kami lalui bersama...

ya Allah sesungguhnya jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,

janganlah Engkau biarkan aku merindukan kehadirannya,

janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku padanya,

kikislah pesonanya dari pelupuk mataku,

& usirla dia dari relung hatiku ya Allah,

gantikan damba kerinduan di dada ini dgn kasih dari-Mu yg tulus & murni,

bantulah aku supaya dpt mengasihinya sbg seorg sahabat...


tetapi ya Allah...

jika telah Engkau ciptakan dia buatku,

satukanlah hati kami ya Allah,

bantulah aku utk mencintai, mengerti & menerima dia seutuhnya,

berikan aku kesabaran, ketenangan & kesungguhan utk selalu menjaga hatinya,

sentuhlah juga hatinya agar dia mahu mencintai, mengerti & menerimaku

dgn segala kelebihan & kekuranganku sbg mana telah Engkau ciptakan ku ya Allah,

yakinkanlah dia bahawa aku sungguh2 mencintai & rela membagi suka & dukaku dgnnya,


ya Allah Maha Pengasih...

dengarilah doaku ini...

lepaskanlah diriku dari keraguan ini menurut kasih & kehendak-Mu...

sesungguhnya Engkau sentiasa memberikan yg terbaik buat diriku...

luka & keraguan yg dialami pasti akan ada hikmahnya...

ajarkanlah diriku utk tetap setia & sabar menanti tibanya waktu yg telah Engkau tentukan...

A.M.I.N



**subuh yg tenang & hening...


Thursday, August 26, 2010

✿M.A.A.F✿...dr jauh ku pohon maaf


.::SALAM::.

Alhamdulillah, hari nie dah 16 Ramadhan..memang terasa pantas sgt masa berlalu..emm, tp dlm bulan Ramadhan nie jgk la mcm2 dugaan+ujian yg berlaku..
**terima saja dgn hati yg terbuka sbb sy percaya Allah tdk akan memberikan hamba-Nya dugaan yg tdk tertanggung olehnya..

Emm, sedih bukan bila kita secara tidak sedar telah melukakan hati2 org yg sygkan kita..ye, hati dia yg sgt2 mengambil berat tentang diri nie..sy sedar akan itu..tapi kadang2 kesilapan tu berlaku jgk utk kali yg ke berapa pun sy x pasti 1000kali mungkin ..emm, berulang2 & sy tau dia benar2 terluka+kecewa..

Sy akui kesilapan sy yg sememangnya selalu agk suka berahsia & mungkin difikirannya sy tdk sudi berkongsi apa2 saja masalah sy dgnnya @ dlm erti kata yg lain dia bukanlah sapa2 pada sy..TAPI, tanpa dia sedar rasa syg sy pada dia mungkin melebihi rasa syg dia pada sy..& sampai bila2 pun akan tetap mcm nie..insyaAllah..mcm mana syg sy pada dia 5tahun dlu mcm tu jgk la sekarang..xkan berubah, percayala...

.
.
.


.::MAAF::.
sy tau silap sy sbb wat dia rasa mcm x penting pun pd sy..
sekian~~

.::WASSALAM::.

*mood: sgt sdey bila x mampu nak m'jadi yg terbaik utk nya..sori~~
*ishh,tamau nangis la..nanti batal pose..hukhukhuk..=(


Wednesday, August 25, 2010

dia datang dgn lenggang lenggoknya..


.::SALAM::.

Dugaan sungguh ari nie..tetiba je pagi tadi kat kelas manuskrip rase x sedap+senak perut+loya sume..haihh, nape la pulak kan mcm nie..nak kata x mkn sahur, sy bangun je pagi td..siap mkn nasik lg..sebelum lect masuk pagi tadi dah pegi toilet sbb rase mcm nk memuntahkan segala isi perut nie..tapi bila dlm toilet x pulak muntah..pastu masa lect tgh ngajar tetiba rasa tu dtg lagi..dah la sakit perutnya nie lain, tambah pulak rasa mual segala, haihh berkejar terus ke toilet sekali lg..uwekkk, jgn ada yg muntah pulak haa baru la lega sikit perut nie..tapi badan sume dah rasa lemah je, mcm gigil pun ye..emm, dah mcm leh agak je, nie mesti simptom2 gastrik dah dtg..

Tu la mkn pedas x igt dunia..kalu bleh sume jenis lada+sambal nak makan..dah muntah2 mcm nie mana leh tahan kan n ekien pun ajak la pegi klinik..dgn relanya dia skip kelas manuskrip 1jam utk temankan sy ke klinik..emm,sungguh2 sy hargai titik peluhnya kerelaannya utk menemani sy ke klinik..nampak klinik je rasa mcm segar dah cket..takut punya pasal..huhhh..sampai kelu lidah nak ckp ngn kakitangan klinik tu tujuan dtg..ekien jgk yg jadik wonderpets n tlong ckpkan..huhu..nasib baik kat klinik tadi x ramai org..cepat je leh masuk jumpa doc..dlm bilik doc tambah2 sakit la pulak kan dgr ceramah free dia..haha..len kali mkn pedas lg..doc tu bg ubat gastrik+sakit perut+loya+muntah..x sukanya...^__^

Lepas nie kena kurangkan dah mkn pedas..nak2 time b'buka sbb perutkan tgh kosong pastu tetiba je masuk makanan pedas, harusla perut tu t'kejutkan..nasib baik dah lega cket..ari nie je dah rugi 3kelas..haihh..boring jgk duk saje2 nie..tido pun dah tadi..emm,apa pun moralnya kat sini, mkn tu kena la beringat2..dah sakit baru padan muka..T__T

.::WASSALAM::.

*Mekasih daun keladi kin~~

Sunday, August 22, 2010

damailah hati...(◡‿◡✿)


.::SALAM::.

~sudahlah~
jangan bersedih..
~Allah ada~

"...Tuhanmu tidak meninggalkanmu, dan tidak pula Dia membenci..."
✿Surah Ad-Dhuha ayat 3✿

segala dugaan, adalah milik Allah..
cabaran itu datangnya daripada Allah..
emm, sesungguhnya Allah nak memerhati sapa antara kita yg mampu menjadi hamba-Nya yg terbaik..
Dia takkan menguji tanpa memberi sbrg bantuan @ p'tolongan..

✿Allah::Allah::Allah✿
(◡‿◡✿)

...maka...

~D.A.M.A.I.L.A.H H.A.T.I~

**selepas kesukaran yg kita hadapi ini, percayalah akan ada kesenangan yg menanti..insyaAllah..

.::WASSALAM::.

Saturday, August 21, 2010

dia segala2nya...


di kala ku kehilangan
di dalam kegelapan
kau suluhkan sinar petunjuk...
di kala ku kesedihan
kau ukirkan senyuman
dengan penuh sabar memujuk
engkau menyambut tiap kali aku terjatuh...

andai hari esok langit akan runtuh
tabahlah menjunjung bersamaku
andai hari esok dunia gelora
TAKKAN KU GEMURUH SELAGIKU ADA KAMU...

di kala aku tak pasti
kau tampil dengan berani
membimbing agar lebih yakin
dan bila hidup penuh soalan
kau berikan jawapan
melengkap semua kekurangan
engkau menyambut tiap kali aku terjatuh...

tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa dorongan mu..
S.E.L.A.G.I.K.U A.D.A K.A.M.U
.::adira-aku ada kamu::.

.::SALAM::.

Siyes!!!bangun pagi saat nak bersahur nie tetiba je hati rasa sayu..sy tiba2 teringat kat mak..saat sy m'dengar lagu adira-aku ada kamu semalam, sy dah stat terasa rindu kat mak..membuak2 rindunya..haihh, tabahlah hati..kurang dari 2minggu je lagi nie nak balik..sabar, sabar n sabar ye..*sobss*

Mak adalah segala2nya bagi sy..tak pernah sekalipun sy dapat membayangkan kehidupan sy kat dunia nie tanpa seorang M.A.K sebab sy x mampu pun utk membayangkannya..sy takkan mampu hidup sempurna kerana adanya seorang mak telah melengkapkan hidup sy selama ini..mak adalah dorongan kuat sy utk berjaya & melakukan segala2nya yg terbaik dlm hidup sy..mak adalah sumber kekuatan sy..dia sumber inspirasi sy dalam setiap perkara yg sy lakukan..takkan mampu sy menggapai apa yg sy ingin lakukan tanpa adanya dia saat sy 'terjatuh' & sy 'tersungkur'..saat suka mahupun duka dia sentiasa ada utk memberikan segala2nya..utk itu, TERIMA KASIH MAK..pesanan yg mak titipkan x penah sy lupa..

"....jaga diri, solat jgn tinggal..."
sy tau doa seorang mak sentiasa tulus+ikhlas utk anak2nya..(◡‿◡✿)
~sayang mak sy kuat2~

.::WASSALAM::.

Friday, August 20, 2010

moga hari2ku menyinar...


.::SALAM::.

Alhamdulillah...

masih lagi diberi kesempatan oleh-Nya utk merasai nikmat bulan Ramadhan yg mulia..

mampu berpuasa utk hari yg ke-10..

moga hari ini akan baik2 saja..

moga pagi ini akan lebih indah+terang drpd biasa..

moga rahmat+nikmat Allah juga sentiasa bersama kita..

A.M.I.N



kala mentari mula muncul+menampakkan wajahnya...
SUBHANALLAH..
indah sungguh pemandangan nie..

.::WASSALAM::.

Thursday, August 19, 2010

dlm best, ada jgk x bestnya...=p


.::SALAM::.

Petang nie pegi kelas hoki..tapi last2 kelas x wat pun sebab faktor cuaca yg agak tdk mengizinkan(mendung+hujan rintik2 air b'gelombang)..huhu..just amek kedatangan n pastu balik..kalu x dtg pun x pe kot..huhu..tapi kedatangan tu yg penting..xpe la..emm,best la dpt balik awal tadi, x payah penat2 kejar bola..x main pun hoki..letih la puasa2 nie nak main..kalu x puasa xpe la jgk, bleh minum2 air..huhu..

Tapi yg x bestnya tu, lecturer bagi assignment la pulak, nak kena wat buku log pasal hoki..aduiii, awal2 sem ari tu ckp x payah wat..sekarang kena wat pulak..haihhh, bertambah pulak assignment..nasib baik just assignment copy n paste dari internet je..haha..memudahkan kerja la kirenya..kuikuikui..jadinya, wat je la dengan hati yg lapang + redha..kata student kan, kena ikut la rentak hidup sebagai seorang student..(◡‿◡✿)


bertimbun2 assignment..huhu..
sok.lusa.tulat cuti...yeshhh, leh belek2 assignment yg sdg menanti..
leh rehat+tido jgk..=))


.::WASSALAM::.

Tuesday, August 17, 2010

bukan mencari kesempurnaan...


.::SALAM::.

CINTA dari dia

Semua org tidak sempurna..
sy juga tidak sempurna..
jadi, sy tidak mengharapkan dia menjadi insan terbaik..
cukupla sekadar sempurna di mata sy..

dia yg baik & cantik akhlak serta imannya..
dia yg tahu menghargai..
dia yg dapat menerima apa jua kekurangan diri nie..
memadai itu saja..

*prinsip sy mudah..bercinta pd yg sudi, berkasih pd yg sayang..
letak harapan pd tempat yg sepatutnya..=)

.::WASSALAM::.

hidup sebaik2nya...


.::SALAM::.

✿LIVE::LOVE::LAUGH

✿ LIVE
emm,kadang2 hidup kita nie memerlukan byk pengorbanan..
mungkin kita x pernah duga sebanyak mana ia akan hadir tapi kita perlulah bersiap sedia utk menghadapinya..
untuk kehidupan yg baik, sentiasalah berpegang & ingat pada yg SATU..
insyaAllah, hidup akan selalu indah..

✿ LOVE
yupp, setiap kita memerlukan kasih sayang..
kasih sayang drpd Sang Pencipta (ALLAH)..Maha Pemurah & Maha Mengasihani..
kasih sayang drpd mak & ayah..tanpa sempadannya..
kasih sayang drpd keluarga..sepanjang masa..
kasih sayang drpd sahabat..tulus & ikhlas..
kasih sayang sesama manusia..hormat-menghormati..

✿ LAUGH
Ubat disaat kita bersedih..
kadang2 kita sendiri tak tahu mengapa perlu kita ketawa disaat hati sakit & sedih..
maka, ketawalah utk menceriakan ari2 kita..
kesedihan tidak akan terasa bila kita ketawa..

jadi, hargailah setiap detik kehidupan kita di dunia nie..
sebatikan ketiga2nya..
insyaAllah, bahagia sentiasa ada..

.::WASSALAM::.