Followers

Monday, August 9, 2010

✿'iHYA RAMADHAN✿




SALAM...

~~Alhamdulillah..syukur dipanjatkan kepada-MU ya ALLAH kerana memberi peluang buat hamba-Mu ini merasa & menghitung detik waktu ketibaan bulan mulia-Mu, RAMADHAN yg bakal tiba kurang drpd 48jam dr sekarang..insyaALLAH~~
(emm,terasa sayu je hati nie tibe2..sobs..sobs..)

Rasa jap je kan masa berlalu..tup tup dah nak masuk bulan Ramadhan al-Mubarak..emm, pasti semua org yg benar2 mendambakan ganjaran pahala & rahmat Allah yg berlimpah ruah x sabar menanti ketibaan bulan yg penuh barakah nie kan..barakahnya bulan Ramadhan nie terbukti dgn berlakunya beberapa peristiwa besar pd bulan tersebut..misalnya, turunnya al-Quran, pembukaan Kota Makkah & perang badar pun berlaku pd bulan Ramadhan..& yg paling ditungg2 oleh seluruh umat Islam pd bulan nie sudah pstilah ketibaan mlm Lailatul Qadar..mlm yg dikatakn lebih baik drpd seribu bulan..tapi saat tibanya mlm nie x dpt diketahui secara khusus melainkan hanya dinyatakan ketibaan mlm tersebut pd 10 mlm t'akhir Ramadhan(pd mlm yg ganjil)..

Emm, mungkin ada hikmahnye nape x dberitahu secara khusus bilakah tibanya mlm tersebut..ye la, biar setiap org tu rajin beribadat sepanjang mlm (kalu bg tau, nanti just rajin beribadat utk mlm tu je)..x bleh la mcm tu kan..jadi, sama2lah kita merebut kelebihan yg t'dpt pd bulan Ramadhan nie ye..hidupkanlah bulan Ramadhan yg bakal tiba nie dgn 1001 kebaikan yg kita lakukan..tp kena igt, setiap apa yg kita lakukan nanti niatkanlah dgn seikhlas2nya & semata2 kerana Allah..emm, mudah2an sy juga mampu merebut pahala & ganjaran yg telah dijanjikan oleh Allah pd bulan Ramadhan nie..(mudah2an entry kali nie bleh djadikn sbg peringatan buat diri sendiri & bukan skdr hanya tahu menaip tanpa mengetahui pengisian makna dsebaliknya)..aminnnn...\

Harapan sy utk Ramadhan kali nie:
✿puasa ckupla hendaknya..
✿dpt lakukan terawih sebaik2nya..
✿sentiasa bersederhana dlm setiap apa yg dlakukan..
✿mkn b'pada2..hehe..nafsu perlu dikawal..:p
✿setidak2nya nk baiki kelemahan yg ada pd diri sedikit demi sedikit...
Mampukan tercapai???insyaALLAH...aminnn..=)

WASSALAM~~


2 comments:

eyka syafieka said...

selamt brpuase yer:-)

~LaDaYaNa~ said...

yupp..eyka pun..selamat b'puase jgk..salam p'kenalan k..=)