Followers

Friday, April 30, 2010

RINTIHAN SEORANG HAMBA...

Ya ALLAH Ya Tuhanku...

Sesungguhnya Engkau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...



Ya ALLAH, sebagai tanda kasih sayang-Mu kpd hamba-Mu ini, Engkau telah memberikan sebanyak2 nikmat yg tdk t'hingga buat diriku, keluargaku & mereka2 yg berada di sekitarku..sesungguhnya aku amat b'syukur atas kurniaan-Mu itu Ya ALLAH...ALHAMDULILLAH, sebesar2 pujian hanya buat-Mu Ya ALLAH...


Ya ALLAH, Ya Tuhanku...pada masa yg sama Engkau berikan aku nikmat kehidupan duniawi ini, pada ketika itu jualah Engkau hadirkan dugaan yg padaku tdk mampu utk aku tanggungnya..aku ini hanyalah manusia yg lemah..Ya ALLAH, sungguh besar dugaan yg perlu aku tempuhi sebagai tanda KEIMANAN & KECINTAAN ku terhadap-Mu...


Namun Ya ALLAH, aku percaya bahawa sekecil atau sebesar mana sekalipun dugaan yg Engkau hadirkan dalam hidupku, saat itu Engkau telah lorongkan jalan buat diriku menempuhinya..Ya ALLAH, aku percaya Engkau tdk akan memberikan dugaan yg tdk mampu utk aku hadapinya & sesungguhnya setiap dugaan yg Engkau berikan b'sesuaian dgn daya upaya setiap hamba-Mu Ya ALLAH...SUBHANALLAH...


Ya ALLAH, Ya Tuhanku...tiada apa yg aku harapkan dari-Mu melainkan Engkau suburkan KEIMANAN & rasa CINTAku terhadap-Mu..kurniakanlah kpdku kebahagiaan yg b'panjangan & b'kekalan, kesihatan yg baik supaya aku dapat m'jalankan tanggungjawabku kepada-Mu dgn sempurna & seterusnya berbakti buat kedua org tuaku..limpahkanlah rezeki buat diriku & damaikanlah jiwa2 setiap insan yg mencintai-Mu Ya ALLAH...Ya ALLAH, sesungguhnya tiada satu kuasa pun yg dapat menandingi kekuasaan-Mu sebagai pemilik duniawi ini...ALLAHUAKHBAR...


~~AMIN YA RABB~~



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

**P/S: utk Nor Ziela, hidup kita nie tak akan sunyi drpd macam2 dugaan & cabaran..Hope kita dpt hadapi setiap satu dugaan t'sebut setabah2nya...(aku tau ko baca blog aku nie..hehe)

**Kita b'kongsi rasa yg sama k..(~_-)

No comments: