Followers

Friday, March 25, 2011

Bila pensyarah terlampau cerewet~


.::SALAM::.

Tension tak kalu kita sebagai pelajar nie sentiasa didesak untuk memberikan yang terbaik??Eh!bukan saja terbaik ye, malah terlampau amat sangat baik sekali!!..tahu memang terdapat banyak kesalahan penggunaan hukum tatabahasa dan ejaan, tapi tak kesah la sebab ini belog saya & ia tak memerlukan situasi formal dgn bahasa2 yang formal & standard ok..kesah pulakkan!!..kadang2 dah cuba memberikan yang terbaik, tapi kalau dah itu je yang termampu nak buat macam mana lagi kan??susah nak dapatkan kesempurnaan dan untuk cari sesuatu kesalahan memanglah sangat mudah..

**Ekau nie merepek apa eda??**

http://www.emocutez.com


Okep..al-kisahnya macam nie..ada sorang lecture saya nie sangatlah peka dan terlampau cerewet dengan segala tugasan dan perlakuan pelajarnya..yupp!!lecture saya nie jugaklah yang pernah me'reject' assignment saya dan rakan2 yang lain..tapi memberikan peluang untuk membetulkannya kembali..yang nie memang bagus..saya tahu memang wajar tindakannya bila cuba membetulkan setiap kesalahan pelajar tapi kadang2 yang jadik tak wajarnya bila semuanya nak diugut dengan markah..salah cket nak tolak markah, salah banyak lagi la kan..terus tak ada markah agaknya..haihh!!kadang2 saya rasa tindakannya tak betul sama sekali..sampaikan pelajar yang keluar ke tandas pun nak ditolak markah..emm, fikirlahkan sama ada wajar atau tidak??

Saya dan rakan2 kadang2 tension sangat bila fikirkan sikap cerewet pensyarah kami yang satu nie..sampaikan kami yang nak bertanya soalan nie pun kena berfikir banyak kali sebab takut soalan yang kami tanya tu nanti bakal menjerat kami kembali..huhu..kang naya je kalau tak kena gayanya, TOLAK MARKAH la jawabnya..saya nie bukannya apa, cuma simpati dengan nasib rakan2 je..nasib diri sendiri pun ye jugak..tapi nak buat macam mana kan, dah dapat pensyarah yang serba tahu..redha jelah..T_______T

.::WASSALAM::.

No comments: